Intervention

Just nu tittar jag på en program som heter Intervention. Den har kommit på tv förut. Den handlar om personer som är slavar under sina beroenden eller missbruk och håller på att förlora kampen. Det kan handla om spelmissbruk, droger, bulimi etc. Deras vänner och familjer anser att den enda utväg som återstår är att hålla en konfrontation tillsammans med en professionell medlare för att tvinga missbrukaren att söka behandling. Man får följa missbrukaren i hans/hennes vardag men han/hon är omedveten om att en konfrontation planeras.
Det är alltid 2 personer det handlar om varje program. Den här gången var det en kvinna som var verkligen shoppingberoende. Hur hon beskrev sin beroende, hur hon blir, hur hon känner sig, vad hon går genom medans hon är på en shopping runda så stämmer typ nästan allt hon sa på mig. Jag har varit och fortfarande är nog shoppingberoende. Tack gode gud att jag inte har blivit som hon. Det som påverkade mig mest är att hon har fixat tre kredit kort på sin mammas namn utan att hon vet ngt om det så hon kan lätt på fängelse för det här. Vad än hon har gjort mot sin mamma och så som hon har varit, hennes mamma va där för henne no matter what. Man ser verkligen att mamman lever för sin dotter och älskar henne mer än själva livet. Hon sa att hon kune sitta i fängelse istället fö sin dotter. Hon sa så fina saker, villken mamma säger sånt ? Kunde inte låta bli o gråta. Tyckte såå synd om mamman ville bara krama henne. För det kändes som om jag kände hennes smärta. Snacka om att hon har ett hjärta av guld. Att kunna leva/ ta en del av någons känsla medans den personen mår som dåligast o verkligen känna den det är det finaste som finns. Och aldrig ge upp hoppet om den pesonen. Det kallas verkligen för kärlek !


Miss D


                                     



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0