Andra

Kollar runt om kring mig...vad det är för människor som finns. Vilka e bra vilka e dåliga.  Det sjuka e just nu i den här världen alla e så själviska. Alla försöker bara få ut ngt av varandra. Det är så läskigt och se att människor kan bete sig hur de vill utan att tänka på hur mkt då sårar den personen framför. Fast än vi människor är inte menade att vara ensamma. Är det inte då man igentligen är ensam om man utnyttjar människor?
Snackar skit bakom deras rygg lägger sig i sånt man inte borde el berättar saker egentligen de inte borde berätta. Förstår inte hur folk tänker. Alla gör fel i sitt liv allt är erfarenhet..till slut man lär sig. Men sen finns människor som är gjorda för att jävlas och förstöra för andra för att få det de vill ha. Att man inte ens tar ansvar för ngt  inte ens för sitt eget liv, gör samma fucking misstag om o om o om igen.
Det som så dåligt med oss e att när man vet att det finns en person som finns där för dig o försöker hjälpa dig försöker få dig o se det rätta när man är blind. Så att du inte ska ta fel beslut för snabbt. prata ut om saker så att du ska förstå, finnas där för dig så att du ska kunna prata utan att den personen dömma dig o ge dig råd. I stället för att ta emot den hjälpen så puttar vi undan den personen och ignonerar den. För att vi är så rädda för att se sanningen det som är rätt och för att sanningen får människor att känna sig sårbara.  Eftersom i ens egen hjärna planerar man snabbt en utväg ett sätt att må bra, tror man men allt är bara för stunden. För innerst inne mår man skit. Men man kan aldrig ta emot den hjälpen om man själv inte vill o inte är redo för att ändra på saker.


Min nyårs löfte var att inte lita på vem som hellst och säga NEJ!
Jag har tagit vissa fel beslut verkligen. Självklart man kommer att fortsätta att göra fel det är en del av livet. Man ska inte gå runt o älta om saker fast aldrig glömma! Men inga mer sånna människor i mitt liv tack o hej!

En grej jag oxå tycker att det är så himla svårt är att när man verkligen Älskar ngn, vad än den personen har gjort mot dig det räcker bara en tuch bara en så blir allt som vanligt igen. Varför är vi så svaga? Varför kan vi inte stå emot? Man lovar o svär att aldrig mer ska man ta tillbax el bli vän el vad än det nu är så gör man det iaf! Snacka om att låta andra trampa på en. Visst kan man ge en chans men man ska inte gå över gränsen.  Det bästa bästa e verkligen har jag märkt nu är att ta avstånd från den personen och vägra träffa den och verkligen inte glömma det den personen har gjort. När man väl har kommit över o gått vidare det är den bästa känslan i hela världen! Då inser man att den personen egentligen inte brydde sig om dig att den personen var inget för dig, man missade inget utan vinner tillbaka sin stolthet, styrka o kontrollen över sig själv.


Min mamma brukar alltid säga 3 meningar som man ska tänka på vad än det handlar om:

Är det mitt bästa ?
Skyddar det mig ?
Ger det mig vad jag vill ?


Tänk att andra kan påverka en såå mkt. Man ska verkligen akta sig. Finns så sjuka människor nu för tiden!
Att kunna vara oberoende av människor av framtid el förlutet!


Miss D





Kommentarer
Postat av: elina

de tre meningarna av din mami e så bra!!!

2009-01-07 @ 10:45:29
Postat av: hmmm

hmmmmmmmmmm

2009-01-15 @ 08:24:04
Postat av: Deniz

hmmm ??

2009-01-15 @ 13:56:52
URL: http://aquadolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0