Dead And Gone

Heey bloggen!
Har inte skrivit nu po jette jette lenge. Stengde till o med bloggen lite. Har ingen riktig anledning varför jag gjorde det heller kende för det bara. Har inte försvunnit jag lever :) Det har vel gott ca 1 monad antar jag...I mellan har jag vait veldigt sjuk och fott doliga nyheter fron Turkiet der alla mina slektingar bor. Min mormor hade blivit sjuk. Hon ot typ inget, kunde inte go po toa och modde illa plus hennes mage var svullen. So de hade gott till doktorn. De hade sakt att det kunde vara magcancer. So de undersökte allt o so.
De hitta tumör aktiga grejer po hennes livmoder. De visste inte ifall det var cancer el om det var bara blod som hade samlats och blivit klumpar. Men hon skulle opereras villket fall. Att jag er i Sverige och min mormor ska go igenom en stor operation utan att jag var der med henne. Det gick inte! Tack vare mamma so skickade hon mig hit. Hon hade so mkt plugg samtidigt jobbade so var tvungen och fixa massa saker ot henne innan jag okte. Det blev massa erenden och sprang runt o fixade saker jag skulle göra klart. Min pass hade gott ut okte o fixade en son der engongs pass. I mondags 30/3 so okte jag hit. So nu e jag her kanske man merker po boksteverna hehe. Po morgonen dagen efter jag kom okte vi till sjukhuset der jag fick treffa min mormor bode innan och efter operationen. Ner hon sog mig första gongen man sog att hon blev bekvem och kende sig trygg so började hon grota för det var för mkt kenslor ja do so klart jag oxo börja grota. Men det var underbart & fantastiskt att se henne.
Sen efter ngn timme var det dags. Hon fick byta om och de la henne i en annan seng o körde henne dit der hon skulle opereras. Ner hon var borta alla började grota vi viste inte vad vi skulle ta oss till. Vi kom ner dit der alla ventar min morbror satt framför mig. Han svettades och man sog att han höll po typ o svimma. Min kusin tog honom snabbt till doktor der han fick lugnande o sont. Det blev för mkt :( Vi ventade ca 4 timmar kunde inte eta modde so illa min hela kropp skakade. Vi kunde inte venta mer so vi gick upp o ventade der de skulle ta ut henne. Det tog oxo tid. Hon hade vaknat men de höll po froga henne vad hon heter vad det er för datum o sont om hon inte hade kunnat svara po de frogorna so skulle de inte kunna ta ut henne. Efter ett tag kom de ut med henne, det er normalt att man vill spy efter en operation so de höll en grej vid hennes mun för hon ville spy men kunde inte för att hon log ner. Ner vi kom in i rummet sa hon hela tiden att hon hade jette ont, hon hade inte fott bedövning en. De skulle lyfta henne fron den sengen hon log i till en annan. Och idioteer gjorde det so hort och snabbt hon skrek so högt!!! Jag blev so arg o redd so jag bankade in mit huvud po veggen. De satte massa grejer po henne för att kolla pulsen hjertat o massa annat. Vi höll hennes hender för de va so kalla. Efter ett tag var vi tvungen och go. Stackarn hon hade so ont kunde inte göra nogot :( Hon blev so arg direkt efter operationen hon blev arg för att smerttan inte gick bort so hon sa ta upp mig jag vill go upp haha mormor vart ska du go liksom du har precis blivit opererad hon e envis hon.

Nu har det gott en vecka, hon er verkligen jette jette duktig & jette stark masallah! Hon fick komma hem i fredags hon har gott po toa allt sjelv. Hon kunde inte eta ngr dagar men nu har hon fott tillbaka aptiten. Sen hon kom hem plus po sjukhuset menniskor har inte slutat komma och helsa po. Stackarn hon har inte kunnat vila ordentligt och inte vi heller vi sitter o eter nogon kommer. Hon har precis lagt sig ngn kommer. Aja er typ van nu...förstor de vill komma och helsa po. Vissa grannar er jette snella eftersom vi har varit so trötta mycket och göra so har de lagat mat och hemtat till oss och massa bakelser :) Betyder jette mkt!

Nu ska jag hoppa in i duschen har stedat hela dagen och tagit hand om mormor nu ner det er bara jag som er hemma sjelv med henne för alla jobbar el pluggar. Men det tycker jag er underbart för att hon er den personen som betyder mest i HELA verlden!   ♥

/ Miss D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0